Колаген не само козметика

Колаген комплекс или колаген за пиене,
Колаген не само козметика
5 (100%) 3 votes

Колаген и Фитнес

Колаген не е хранителна добавка предназначена само за изглаждане на бръчките на жените с козметика. Ако сте над 40-годишна възраст и сухожилията и ставите са силно стресирани по време на интензивни тренировки е време да се замислите за колагена. Не е нужно да стигнете до травми с възпаления в лактите, коленете, китките, за да се замислите за добавянето на колаген за пиене. Ако имате натоварване а не се възстановявате адекватно, ще си навлечете травми. Така както мускулите трябва да са обезпечени с протеин и аминокиселини, така и ставите и сухожилията с колаген комплекс.

Колаген комплекс или колаген за пиене,
Колаген за стави

Колаген – Мускулна маса

Колагенът е особено важен за покачването на мускулна маса и при тренировки за издръжливост. Хората обикновено се фокусират върху изграждане на мускулите, и забравят за ставите и съединителната тъкан. Но когато се работи за повишаване на спортните резултати, съединителната тъкан е изключително важна за подкрепа на този растеж. Съединителната тъкан е основна част от мускулите, сухожилия, връзките, хрущялите и костите и е съставена предимно от колаген.

Дефицит на Колаген

Дългосрочните усилени тренировки и естественото стареене водят до изчерпване на колагена в организма. Тези дефицити, водят до симптоми като болка, скованост, чести травми. Наскоро бе установено, че заболявания, свързани с липсата на колаген обикновено включват нарушения на имунната система. Кръвната Плазма на засегнатите пациенти показват значителни нива на автоантитела (които атакуват протеините на тялото или клетките). Тази реакция, води до възпаления при пациенти с артрит, тендинит хронична или бурсит.

Измененията на нивата на Collagen влияят на функционирането на много тъкани и органи. Но най-класически симптоми на дефицит на колаген са ревматизъм. Хрущялите, чиито функции е от основно значение за подвижността ни, са съставени от 67% колаген. Приемът на течен колаген за пиене, се явява, като средство срещу ревматичните болки. В допълнение, може да добавите глюкозамин. Глюкозамина, е известно, че е също ефективен срещу болки в ставите, тъй като действа като лубрикант в ставата, защото допринася за възстановяването на гъвкавостта и силата на ставата.

Тялото се възстановява от тренировки, чрез процеса синтез на протеини, изискващ колаген като катализатор. Този протеин има основната функция да ремонтира тъканите на тялото. Но тъй като колагенът често е с дефицит при спортистите е нужно да добавите прием на колаген. Ето и още няколко фактора, които могат да бъдат причина за дефицит на колаген:пушене, употреба на алкохол, кафе, както и стрес. Но най-сериозния враг на колаген е намаляване на производство с възрастта ,близо с 1% на година.

Ролята на Колаген в Спорта

Помага ли Колаген при болки в ставите и сухожилията

Когато правите дълги кросове, карате ски, играете футбол, тенис….тренирате с големи тежести, вие поставяте на огромно напрежение тялото си. Collagen помага за ускоряване на ремонта на съединителната тъкан, която е повредена, от тренировките. По този начин се възстановявате по-бързо, по-качествено и може да тренирате по- интензивно следващата тренировка. Сухожилия са съставени почти изцяло от колаген (75 процента), когато приемате колаген помагате за възстановяването на тази важна съединителна тъкан, претоварена от физическата активност. Когато тренирате редовно, мускулите ви понякога растат по-бързо, отколкото съединителната тъкан, което може да доведе до болка и скованост. Колагенът помага да се запази тези съединителната тъкан еластична.

Колаген поддържа азотния баланс

Всеки бодибилдър знае за важността на поддържането на положителен азотен баланс. Този баланс е от основно значение за поддържате на тялото в неговото анаболно състояние. Това е идеалната среда, за постигане на растеж на мускулите. Изследвания доказват, че прием на колаген добавки (колаген комплекс, течен колаген), помага за поддържане на азотния баланс на организма.

Куркума е добра добавка, за увеличаване на естественото производство на колаген в тялото ви. Но вие няма да получите същия обем, както бихте направили с хранителна добавка колаген. Добавките доставят колаген или колагенови пептиди към тялото Ви по начин, който може да увеличи нивата директно.

Както виждате ползите от добавка колаген са доста впечатляващи. Тъй като застаряването и тежките тренировки придружени с диети, води до намаляване на производството на колаген, връзките между външните и вътрешните мускулни клетки са отслабени. Това води до отслабване на мускулите като цяло и се отразява на мускулната тъкан и намалява потенциала на мускулите да играят тяхната основна роля.

Независимо дали търсите резултати в състезателния спорт или искате просто да тренирате за тонус, правилното хранене е от решаващо значение за постигане на личните Ви цели. Добрата диета с достатъчно Колаген, може да има положителен ефект върху мускулите, костите, сухожилията и ставите и оптимизиране периоди за възстановяване. Затова, не се колебайте, да доставите нужния колаген към арсенала от фитнес добавките си. Можете да се възползвате от най-ниски цени на колаген от Fhl.bg!

Използвани източници:

  1. Collagen

Вашият коментар